Numero uno

Jag, som alltid sagt att jag aldrig kommer att börja blogga, twittra eller nätverka på den nivån, får ta det tillbaka. Och det känns mer än bra. Vi får se vart det leder. Men jag vet allt att du har längtat så Stina, ha ha ha.

Berghs börjar ta mycket av min tid, och det faktum att ett dygn enbart har 24 timmar gör inte det lättare. Denna kväll fick jag i alla fall inbjudan till de nyinflyttade på Roslagsgatan för att titta på röd-gröna debatten! Den fick mig att besluta mig för hur jag ska rösta. Alltid något!

Förra vecka började det göras anti-SD filmer på här på Berghs. Kortfilmer för att förhindra att Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen. I dagsläget ligger de på ca 7,5 %, vilket är katastrofalt. Jag hänvisar till bland annat Resumé för att kika på alla filmer som gjorts! Det går såklart att finna dem på Youtube också.. Sök Osvenskt, 2010 argument mot SD.

Här kommer tre stycken, gjorda av fantastiska Berghs elever. Först ut är i samarbete med Filip & Fredrik, Hobohm Produktion och Redfilm. Parentes: Redfilm fick vi hjälp av första veckan då vi hade ett projekt genom VisitSweden, där vi skulle marknadsföra surströmming till fördel för Sverige. Inte lätt får jag säga, men vi lyckades!! Slut på parentes.

Jag är så imponerad av allas hårda arbete med anti-SD filmerna, och hade gärna varit en del av allt detta om jag hade kunnat prioritera. Försöker gottgöra genom att sprida de som nu finns på så många sätt som möjligt!

Filip & Fredrik värvar somalier till Sverigedemokraterna

2010 argument mot SD

Osvenskt

_______________________________________________

16 september tips: Redfilms hemsida. Har nog aldrig tidigare stött på en så intressant, interaktiv och snygg hemsida. Snacka om inspirationskälla.

Leave a comment

Filed under Berghs, life

Leave a Reply

