Lovable Collaborations

Weekdays samarbeten med designers har hittills varit på topp! Min favorit jacka från kollektionen av Stine Goya har fortfarande en alldeles speciell plats i mitt hjärta (materialist- jag vet, men kan inte alltid hjälpas). Stine Goya är å andra sidan helt sagolik. Dansk design på ett stilrent och detaljrikt sätt. Det kommer mer om henne, det lovar jag!

Diana Orvings samarbete, som man senast för en vecka sedan fortfarande kunde hitta i butikerna, ruggigt bra!

Samma gäller Mini Markets linje, “Mini Weekend Market”.

Jag kan prata i timmar om alla Weekdays samarbeten, men Matthieu Thouvenot när han gästspelade är värd att nämna. Han utgick från lekfullhet på landet, med klassiska material från såsom tweed, läder och guldknappar. Jag är inspirerad! Som Weekday själva nämner det- “a playful take on the typical bourgeois countryside dress”.

Här kan du hitta Weekdays ALLA samarbeten, både kommande och föregångna. Helt klart värt att avläggas lite tid på. Smarta, vackra, funktionella plagg rakt igenom till humana priser, det kan bara bli bra!

I mars gör designduon Bless en kollektion för Weekday, där inspirationen hämtats från den perfekta weekendresan. Man ska ha möjlighet att använda accessoarerna praktiskt i alla sorters situationer.

Kollektionen består av strandaccessoarer, baddräkt, badshorts, parasoll, solhatt och en scarf som enkelt kan göras om till en väska! Här pratar vi kreativitet utan restriktioner!

This slideshow requires JavaScript.

Skandinavien, och framför allt Sverige kommer att möta denna roliga funktionalism med glädje, det är jag övertygad om!

Coming up: På torsdag ska vi besöka Identity Works, grafisk design byrå här i Stockolm.
Lookin’ forward to it!

Leave a comment

Filed under fashion

Leave a Reply

