It’s Project Time. Project Time x 2

Två dagar. Två briefer. Två nya grupper. Låt det börja!

Som Resumé klargör: “Berghs ska göra svensk fotboll het igen”. Brand X projektet som Berghs ordnar för oss elever varje år, handlar denna gång om fotboll. Ja. Precis mitt ämne, tänkte jag! Inte. Men att vara objektiv är dock ganska bra i den här situationen det med.
Alla skolans utbildningar separeras upp i grupper om ungefär 8 st. En salig blandning med härliga människor alltså!

Inom ämnet Marketing Communication fick vår Bachelor klass idag ytterligare en brief, från Ehrenstråhle BBDO och Gevalia. Jag ska axla rollen som projektledare, vilket känns otroligt kul. Time to practise, som jag brukar säga. Nej det brukar jag inte, men det är kanske så dags.

_____________________________________________________________________________________

Imorgon vid lunch kommer min grupp (förutom Nils som vi missar)  från Thinking Media hem till mig, då vi ska sätta ihop vår presentation till på måndag. Vi har gjort en djupdykning i mytologins, berättelsens och retorikens värd, genom analyser av en reklamfilm som heter duga!

1 Comment

Filed under Berghs

One response to “It’s Project Time. Project Time x 2

  1. helena

    Kör hårt, du kommer vara en perfekt projektledare! Kul att läsa vad som händer i ditt liv :)
    Saknar dig! KRAM

Leave a Reply

